Virtual Restaurant Management AB (VRM) meddelar idag förvärvet av samtliga aktier i EaTable AB, den ledande utmanaren i Sverige, vilket gör bolaget till den ledande Virtual Kitchen operatören i Norden.
Genom denna strategiska affär uppnår den nya gruppen en omsättningstakt proforma om ca 70 MSEK och möjliggör en högre tillväxt och lönsamhet under 2023. Det sammanslagna bolaget har nu kritisk massa för att fortsätta växa i Norden men även internationellt. I den fortsatta expansionen hjälps bolaget av den nya ägarabasen med investerare som Thomas Krishan och Fredrik Crafoord, samt entreprenörerna Shervin Razani, Joakim Naumburg, Samir Taha, Niklas Lundqvist och telekom profilerna Johan Dennelind, Peter Borsos, Petter Jartby och Emil Nilsson, som innehaft ledande positioner inom företag som Ericsson och Telia mfl.
Genom att kombinera expertisen och resurserna från VRM och EaTable kommer det sammanslagna bolaget att erbjuda ännu mer värde till sina franchisetagare, partners, kunder och aktieägare.
Sertac Karabas, VD för VRM kommentar om förvärvet av EaTable:
”Jag är mycket glad över att ha kunnat genomföra denna strukturaffär där vi i ett slag blir ledande Virtual Kitchen operatör i Norden, finansierar upp bolaget och tillför en ägarkrets med starka finansiella resurser och enorm erfarenhet av att skala bolag såväl operativt som finansiellt i en internationell kontext. Vi är nu i en position där vi kan accelerera vår planerade internationalisering. Förvärvet stärker och ger oss en unik position för att driva innovation och tillväxt på vår techplattform inom virtuella matkoncept.”
Om EaTable AB:
EaTable har de senaste åren opererat virtuella restaurangkoncept på en egenutvecklad digital plattform med en liknande affärsidé som VRM. Bolaget har sedan starten fått ett bra fäste i Sverige och haft en god tillväxt. Med hjälp av erfarna investerare och riskkapital har företaget byggt upp en stark portfölj av virtuella matkoncept och har anslutna restauranger över hela landet.
Om VRM:
VRM Virtual Restaurant Management (VRM) är ett svenskt FoodTech-bolag som utvecklar virtuella matkoncept. VRM grundades 2021 och har på kort tid etablerat sig som Nordens största franchisegivare inom virtuella matkoncept. VRM har varit lönsamt sedan start och omsatte under 2022 drygt 44 MSEK. Med sin egen utvecklade och skalbara techplattform har VRM blivit ett lönsamt bolag utan att ta in riskkapital. VRM står nu redo att expandera vidare och internationalisera sin verksamhet.